Kamery stają się obecnie nieodłącznym elementem mikroskopów. Pozwalają na dokumentację obserwacji w postaci zdjęć lub filmów, dają też możliwość przeprowadzania pomiarów oraz analizy obrazu spod mikroskopu. Są również bardzo pomocne, jeśli chcemy udostępnić ten obraz szerszemu gronu odbiorców, np. podczas lekcji w szkole lub warsztatów dla studentów.
Przy wyborze kamery należy kierować się, przede wszystkim tym, w jaki sposób będą później wykorzystywane wykonane nimi zdjęcia oraz jakie wymagania mamy względem sprzętu. Do prostej dokumentacji, gdy nie potrzeba plików o dużej rozdzielczości i przy przechwytywaniu głównie statycznych obrazów, wystarczą kamery 3 – 5 megapikselowe z interfejsem USB 2.0. Jeśli zdjęcia mają trafić do druku, powinno się raczej wybierać sensory o rozdzielczości powyżej 5 megapikseli. Gdy zależy nam na płynności obrazu, warto pomyśleć o interfejsie USB 3.0 lub HDMI.
W najprostszych mikroskopach edukacyjnych (np. Biolight 200/300, Stereolight) można wykorzystać kamery z serii BASIC. W przypadku pozostałych, warto zakupić kamery z serii PRO. Te ostatnie dają znacznie większe pole widzenia, pozwalają na precyzyjniejsze sterowanie parametrami urządzenia, posiadają w zestawie adaptery umożliwiające ich użycie z innymi mikroskopami.
Zapraszamy do naszych poradników video i filmów spod mikroskopów
-
Sky-Watcher Star Adventurer GTi
-
Sky-Watcher CQ350 Pro – moc pod kontrolą
15 kilogramów stali – a to tylko mowa o statywie z nogami o średnicy prawie 3 cali. Na to 15 kilogramów metalu i elektroniki w postaci głowicy. Do tego 2.5 kg pręt przeciwwagi i dwa ciężarki po 10 kilogramów każdy. I na to wszystko jeszcze można zapakować 35 kilogramów teleskopów. W sumie ponad 85 kilogramów astronomicznego szczęścia. -
Jak wybrać pierwszy teleskop dla dzieci?